torsdag 28 juli 2011

Italien

Har inte skrivit på ett tag nu, har nog bara inte orkat plus att jag haft annat för mig. Sitter på ett hotellrum i Minori på amalfikusten och väntar på att mina syskon ska komma hem från Neapel och imorgon blir det en vecka till i Puglia i bungalos med pool. Saknar Louise sjukt mycket nu, visste att det skulle bli så men trodde inte det skulle vara såhär jobbigt. Måste hem snart, bara veckan går fort.

Rom var helt sjukt, aldrig varit med om en mer hektisk stad. Bilar, bilar och mer bilar följt av karavaner med vespor och t.o.m. polisen stog med blåljusen på och väntade på grönt. Man känner sig väldigt liten när allt runt omkring är över 2000 år gammalt, Colosseum, Forum Romanum, Vatikanen, Pantheon div. kyrkor och basilikor överallt plus mkt annat som jag säkert glömt att jag sett. I morgon blir det en sväng förbi Pompeii på vägen till Puglia sålänge vi överlever dessa sjukt smala och kurviga bergvägar med bergvägg på ena och hav på andra sidan. Men här i Minori skulle jag kunna tänka mig att bo, jättelitet men massor av restauranter och barer utan att vara ett dugg stökigt. Jävligt jobbigt bara att hotellet ligger mitt i en kurva och alla som åker förbi ska tuta i kurvan, kan knappt sova på natten. Hittade en fabrik som tillverkar likör mitt i byn så nu har jag fyllt på barskåpet med Limoncello, smultronlikör och mandarinlikör. Sjukt goda om dom serveras iskalla. Längtar ändå hem sjukt mycket, men snart bara en vecka kvar. Puss puss sålänge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar