måndag 28 mars 2011

Home again

Kom hem igår efter en helg hos mormor i Norrköping. Ganska trevligt om än stundtals tråkigt, i en pensionärs liv händer det inte så mkt mer än promenader och måltid så det var det jag gjorde utöver hålla mormor sällskap. 85 år gammal och virrig som attans. I fredags satt vi och kollade på så ska det låta, efter programmet så kommer mormor med frågan; Har dom gått och lagt sig tjejerna?
-vilka?
-Lill-Babs och dom?
-Va?
-Nej, just det. Dom var ju på TV!

Den här typen av konversationer uppstår för jämnan. Underhållande i början men ganska jobbiga i längden.

NU har jag dessutom bestämt mig ytterligare en gång för att sluta snusa, ska köra utan tuggummi denna gången eftersom jag fick så sjukt ont i käkarna förra gången. Hoppas jag klarar det denna gången.

1 kommentar:

  1. Jag håller på dig gubben, jag sitter i samma skit när det gäller snuset. Amerikanskt snus smakar jenka! go go go

    SvaraRadera